AvainsanaInstagram

1.12.2014
13:47

Tapahtui marraskuussa

Pihlajanmarjojen lumipeite

  • Mies ahkeroi vapaa-aikansa keittiöremontin parissa. Alkukuusta käytiin ostamassa maalit ja viimeisellä viikolla laitettiin tilaukseen tiskiallas sekä hana (jotka postipoika itse asiassa kiikutti tänään aamulla jo meille). Päätöksiä, päätöksiä!
  • Kävin äitin ja iskän kanssa siskoa moikkaamassa Jyväskylässä, jossa oli ihan kunnolla lunta. Tulihan sitä lunta sitten tänne lounaaseenkin, joskin se suli parissa päivässä pois.
  • Muutimme toimistolla uuteen, remontoituun tilaan. Kyllä on tyylikästä ja pisteenä iin päällä ihania tuoleja siellä täällä, niin että melkein harmittaa jäädä töistä pois.

Rempan jälkee #office lla on nii tyylikästä et melkee harmittaa jäädä äitiysvapaalle. Onneks vaa melkee. :) #chair #hay #hayAAL #xmasKivat noi taukotilanki tuolit, onkohan Muuton Visu vai joku tosi saman oloinen..? #office #diningarea #chair #xmas

  • Mulla oli miehen kanssa yhteinen arkivapaa. Kävimme lounaalla Sloppy Joessa ja illalla leffassa katsomassa Mielensäpahoittaja, välissä toki remppahommia.
  • S:n kanssa otimme pariksi viikoksi loosin kirpparilta. Pidettiin hinnat alhaisina, joten kovin tuottoisaa se ei ollut, mutta pääasia että tavaraa katosi nurkista mukavasti.
  • Hiukseni lyhentyivät reippaasti kampaajan käsittelyssä ja oi että, miten olenkaan tykännyt tästä kevyemmästä hiusmalliista!
  • Pyörähdin firman pikkujouluissa J:n kanssa. En meinannut löytää vaatekaapista mitään päälle mahtuvaa juhlataminetta ja ruokakin oli pienoinen pettymys, mutta onneksi drinkkilipulla sai Pommacia lasipullossa.
  • Osallistuttiin S:n kanssa Turun linnan Kidutus, kuolemaa ja kummituksia -kierrokselle kera geokollegoiden. Meille osui huikea opas, jonka juttuja kuunnellessa puolitoistatuntinen vierähti aivan huomamaatta.
  • Neuvolakäynnillä (33+5) paljastui, että bebe istua kököttää mahassa kuin mikäkin buddha. Saa nähdä seuraako tyyppi äitinsä jalanjäljissä ja ottaa maailman vastaan takapuoli edellä… On toki hyvin mahdollista vielä, että se heittää itsensä ympäri parempaan asentoon.
  • Jäin äitiysvapaalle. Asia, jota ei tahdo vielä oikein käsittää – yhtäkkiä mun ei vaan tarvitse herätä kukonlaulun aikaan lähteäkseni töihin. (Tiedostan kyllä, että tämänhetkinen letkeä työnkuvani muuttuu aika erilaiseksi kunhan bebe luopuu yksiöstään.)

Päivän asu 21.11.2014

Tällainen oli epätavallinen pikkujoululookini: housut helmojen sijaan ja värimaailma hyvinkin tummanpuhuvaa. Äitiyspaita ja -farkut H&M mama (kumpikin 2nd hand), trikoojakku Miss Selfridge (2nd handia sekin), pääkallolaukku Glitter ja korot Vagabond (saatu blogin kautta). Korvissa killuvat kamerakorvikset on löytö katumarkkinoilta Raumalta, kaulakoru gTIE, sormus Kalevalakoru ja ketjurannekoru H&M men. Marraskuun pimeydessä kuvanlaatu oli jotain niin hirveää, että oli pakko turvautua mustavalkoisuuteen. No, ei enää onneksi montaa viikkoa siihen, että päivä alkaa taas pidentyä – yay!

Antti Tuisku – Minun jouluni 2 [2011]

23.11.2014
15:47

Kuvia marraskuulta, osa 2

Tämän kuun kuvahaastetta on jäljellä enää viikon verran, mikä tarkoittaa myös sitä että joulukuu on ihan nurkan takana. Perjantaina maa sai täällä Turussa kauniin valkoisen kerroksen peitokseen, tosin nyt ulkona on taas ihan vesikeli eikä varmaan lumesta ole kohta mitään jäljellä. Josko sitä pakkasta seuraavaksi? Valkoinen joulu olisi kiva viime vuoden lämpöasteiden ja totaalisen lumettomuuden jälkeen. Ei sillä että meillä mitään suunnitelmia jouluksi edes tehtäisiin, bebe meinaan saavuttaa täysiaikaisuuden juuri joulun alla eikä voi yhtään tietää missä silloin ollaan… Toivotaan nyt kuitenkin, että tyyppi pysyy yksiössään ensi vuoden puolelle kuten tarkoitus olisi.

Marraskuu kuvin / päivät 11-20

Day 11: A setDay 12: Normal
Day 13: LettersDay 14: For me
Day 15: Hot + coldDay 16: After
Day 17: CookingDay 18: I love this
Day 19: WholeDay 20: Bright

Kliketiklik, jos tahtoo nähdä aiheen ja kuvan isompana. Ja Instragramista voi luonnollisesti tsekata loput ihan reaaliajassa: @ajastaika (tulevat kyllä tänne myös sitten joulukuun puolella).

20.11.2014
22:35

Kuvia marraskuulta, osa 1

Instagramissa tuli taannoin oikeaan aikaan vastaan muistutus Fat Mum Slimin kuukausittaisesta photo a day -haasteesta, joten päätin hetken mielijohteesta hypätä jälleen kelkkaan. Keväällähän osallistuin viimeksi ja tarkoitus oli myös kesällä, mutta havahduin aina turhan monta päivää kuunvaihteen jälkeen… Marraskuu ei yleisesti ottaen ole ainakaan mulla kovin valokuvauspitoinen kuukausi, kiitos katoavan päivänvalon, mutta onpahan tältä vuodelta sitten edes yksi rakeinen puhelinkuva jokaiselta päivältä. Kunnon kameralla olisi varmasti tullut parempaa jälkeä, mutta iPhone kulkee kätevämmin mukana ja saan suoraan tyrkättyä kuvat myös Instagramiin (jonne en periaatteesta laita muuta kuin luurilla otettuja kuvia).

Photo a day November 2014

Tuollaisia ovat kuvausaiheet olleet tällä kertaa, johan tässä kaksi kolmasosaa kuvista onkin jo ehditty ottaa. Ei muuta kuin ekat kymmenen kuvaa kehiin, klikkaamalla saa kuvat isommaksi ja näkee myös aiheen. Paitsi ettei Fancyboxin nuoliselaus toimi taaskaan, vaikka se jossain kohtaa oli normaali… Äsh. Täytynee seuraavan leiskapäivityksen yhteydessä harkita jotain muuta tapaa kuvien selaukselle.

Marraskuu kuvin / päivät 1-10

Day 1: Something blueDay 2: I saw this!
Day 3: WeatherDay 4: Can't live without
Day 5: 8 o'clockDay 6: Made me smile today
Day 7: On the floorDay 8: A place
Day 9: Heck yes!Day 10: I do this every day

22.10.2014
20:25

Pingviinin matkassa

Huh, hellettä!
Huh, hellettä!

Tämä tässä on Bob. Bob on Felinen ja T:n pieni pyöreä pingviini, jonka elo aiheuttaa jatkuvia naurun tyrskähdyksiä kaveripiirissämme. Pingviini viilettää milloin missäkin: ajaa autoa, seilaa uima-altaassa, geokätköilee, istuu sohvalla ja pelaa. Elokuisella Särkänniemi-reissulla Bob jäi Onnin hoitoon siksi aikaa kun isäntäväki pyörähti Jyväskylässä ja meillä ehkä lähti tuo tekemisten taltiointi hieman lapasesta…

Leikkipuistossa. #playground #kids #bobthepenguin #tampere
Iltapäivän leikit Pikku Kakkosen leikkipuistossa.

Välipalaa leikin lomassa. #candy #lollipop #bobthepenguin #playground #tampere
Välipalaksi viimeiset jämät tikkarista.

#playground #tampere #bobthepenguin
Aurinko paistaa ja leppiskeinu kiikkuu.

Sit maistuu ruoka. #bobthepenguin #diner #americandiner #hungry #tampere
Puiston jälkeen vatsat täyteen Ameriikan malliin.

Mausteita mistä valita. #bobthepenguin #spice #valinnanvaikeus #diner #americandiner #tampere
Mitäs mausteita sitä ottaisi..?

Täydellisen kokoinen auto. #bobthepenguin #car #fuel #yellow #americandiner #tampere
Päivän päätteeksi jenkkiauton kyydissä, jii-haa!

Vinkki: Bobin seikkailuja voit seurata Instagramissa hashtagilla #bobithepenguin.

21.10.2014
22:24

Kesävalon ihme

Kaksi ja puoli vuotta takaperin kotiin tuli ensimmäinen orkidea, joka puhkesi tänä vuonna uudestaan kukkimaan. Keväällä keittiön ikkunalaudalle majoittui toinenkin orkidea, joka päätyi huomaani toimistolta – tieto viherpeukaloudestani oli näköjään kiirinyt myös viereiseen tiimiin. ;) Noudatin samaa kaavaa kuin ensimmäisen kanssa eli leikkasin kuihtuneet kukkavarret pois, sijoitin ruukun kodin valoisimmalle paikalle ja annoin vettä silloin kun muistin. Ei mennyt kauaakaan, kun havaitsin kasvin puskevan uutta kukkavartta ja loppukesästä tilanne näytti tältä:

Valo tekee ihmeitä
Komeasti kukkiikin!

Muutamassa kuukaudessa uudet – ja varsin komeat – kukat, ihan käsittämätöntä! Pakko olla seurausta tuon vuodenajan valoisuudesta, tai sitten orkidea vain oli niin innoissaan päästyään pois toimiston pimeydestä ja/tai ilmastoinnista. Tämä yksilö kukki muuten yllättävän pitkään: ekat kukat puhkesivat heinäkuun puolivälissä juuri ennen lomareissua ja yllä olevat kuvat on otettu kuukautta myöhemmin.

Keittiössä kukkii tuplasti. #flower #orchid #kitchen #pitkäjänteisyys #odotuspalkitaan

Itse asiassa silloin heinäkuussa orkideat kukkivat tuplana, sillä aiempi kosintaorkidea pukkasi vielä uudestaan muutaman kukkasen tälle vuodelle. Siitä en valitettavasti ehtinyt ottaa tuota instakuvaa kummempaa, kun kukat jo lakastuivat pois. En tiedä mitä sitten tapahtui, mutta epäilen kasvin tulleen tiensä päähän, sillä juurakosta katosi kaikki vihreä vaikka sitä kovin koitti lilluttaa vesiastiassa juomassa. No, aikansa kaikella. Sitä paitsi saatoin tuossa erään kerran kiikuttaa kotiin yhden Kodin1:n alelaarista löytyneen raitakukkaisen yksilön…

Samuli Putro – Taitekohdassa [2014]

Avainsanat

& Other Stories 3h + k 15 minutes of fame 31 päivää 100 faktaa Aakkosjärjestyksessä Ahistaa Ajat menneet Alennuksella Apulanta Astiakaappi Asuntomessut Asuteemat Aurajoen rannoilla Baarissa Blogitapaamisia CBR Converse COS Designia Turusta Dislike DIY eBay Elixia Elokuvat Elämän pienet ilot Esikoinen Feel Unique Festarointi Flickr Fustra Geokätköily Gina Tricot Goodbyes H&M Helsinki Herqperc Homemade Home sweet home Housuista asiaa Huvipuistossa Häähumua Hääpäiväkuva Höh ja pöh iAsiat Ihastuksen huokaus Ihkutus Ihmetyttää Ikea Ikävä Insinöörin uudet lelut Inspiraatio Instagram Intissä tapahtuu Itsepaljastuksia Jotain uutta Joulu Juhannus Jumitus Jyväskylä Jänskätys Kahvilassa kerran Kantovälineet Keikalla Kesä Kevät Kiire Kipeänä Kirsikankukkaloisto Klubi Kollaasi Korut Kosmetiikkahaaste Kouvostoliitto Kuopus Kuvameemi Kynnet Kysymysmerkkejä Lahjottua Lainasanat Lappi Lapset Laserleikkaus Lastenvaatehulluus Lastenvaunuhullu Laukkuja Leireily Levylautasella Life's beautiful Lindex Listausta Lomalainen Lomilla Lumene Luonnonkosmetiikka Marimekko Markkinat Meikit Mekkokesä Merellä seilaten Messut Miehen vaatekaapilla Motoristikirkko Muistot Muotihäppeningit Muutoksia Muutto Myyjäiset Mádara Nettikaupat Nosh Object Collectors Item Odotus Oho hups Olivian tyylitesti Oma blogi Omakuva Once in a lifetime Onnea on Opiskelijatouhua Pariisin Kevät Pasikurssi Photo a day Pikkujoulut Pikkukaksio Polaroid Poptaide Puolivuotiskatsaus Päivän parhaat Pääsiäinen Rakkaus Rauma Reseptit Safkaa Salo Samuji Sauna Second hand Selected Sivistävää Sosiaaliset mediat Studio25 Sukulaiskekkerit Sunnuntaifiilis Suomi Design Supertreenit Syksy Synttärit Taaperon temput Talo maalla Talvi Talvisota Tampere Teeaddiktio Teemabileet Testissä The Body Shop Thumbs up! Tigi Toinen kierros Tuoksut Tuparit Turku Tyylivuosi Töllössä Unimaailma Uudet kuoret Uusi alku Uusikaupunki Uusi koti Uusivuosi Vagabond Vappu Varpujengi Vaunuarvostelut Vauva talossa Vauvavuosi Vertailussa Vierailla mailla Viherpeukalo Viikate Viinit Vink vink Vuonna 2016 Vuosikatsaus Väsy Wii-hii! Yksinäisyys Ystävät Ärsyttää! Ötökkäongelma